Categories
Storyteller

Ahhhhhh Photo from Dominica, Nature Island of the Caribbean

Nothing better than a Sunday morning island sunrise.

Categories
Pics with verse Storyteller

Neighbourooooooooo Market Day photo by May West

Gul wake up nah, we have to go catch the mini bus. we have to get there before dem people buy up all the juicy mango and dem yuh know. Gul hurry up, de bus coming.

See wah I tell yuh, de bus pack, pack, pack for so. Damn, I hate when dey cram people on de bus like dis yuh know.

Bunjay, look at all ah dem people. Come on gul, leh me go to me favorite seller, he does have de best fruit and vegetable.

Hey man, how yuh doing, hey wah yuh rolling yuh eyes far, me is one ah you best customers yuh know. Wahyuh mean you doh have time for me cause yuh busy. Yuh wan me to tek me business someway else man? Yeah, jus like I thought. Boi, wah kinda little, little mango id dat you have today eh? Wah you say, boi yuh better watch yuh mouth yuh know. Lady, lady, yuh stepping on me foot. Wah, who yuh stupesing (sucking teeth) at, duh mek me box yuh in you bloody mouth. All yuh tink yuh bad in dis market today, well all yuh meet yuh match. Clear de way leh me look at them peas, dey look good for so. Wah yuh say, hurry and buy something, boi duh hurry me up nah. I tell yuh, people rude for so today. Young lady, duh touch dat paw paw, I saw it first. Wah you want to fight me, girl I is old enough to be yuh mudda yuh know. I couild put yuh over me lap and give yuh good licks. Yes, yuh better put it dung. Oh lard, I better get out of dis market before policeman have to come get me. I can’t tek all this pushing and yelling and ting. Me basket done full already. Gul leh we go nah. Wah yuh not done yet. Gul yuh doh need no dame ocro, yuh children and dem nah go eat it anyway, leh we go.

Categories
Storyteller

Just melody

Categories
Storyteller

Neighbouroooooo Good Marning

Wake up bah, yuh don hear de rooster dem crowinn eh? Boi, de son up, the school childen and dem on dey wey to school, the birds and dem chirping, Its a good time to get up and face de day yuh know, me tell yuh, I tink dis go be a good day, real good day. Yes man, I feeling real good today, hope all ah all yuh have a good day too. I off to de market.

Categories
Storyteller

Ahhhh Yes, good way to start the day

Categories
Storyteller

Irie Marning Me Friends

Time to wake up and face the day, let that sunshine hit yuh skin, make you feel alive, make you want to dance for so. Yes man, its a brand new day and I hope all yuh have an irie day walking through this creation. One love in the marning .

Categories
Food Storyteller

A little fruit is good to start the marning

A little fruit is good to start the marning

Yum

Categories
Storyteller

Motivation day

Today is motivate self day. Editing all day trying to get a lot done on my day off. Editing is not my favorite thing, I find myself wanting to change this and change that when all I need to do is tweak. Hmmmm, I will have to force myself to just do what needs to be done. Stay tuned for little tastes of what is done.

Categories
Pics with verse Storyteller

Good Marning Me Neighbours

Good Marning Me Neighbours

Let the day begin, with a roar of sunshine and bright colours. Let the day begin, with he hum of a song, and a cool breeze across your yard. Let the day begin with a smile and end with gut splitting laughter.

Categories
Storyteller

Beautiful Day Good Marning me People

Beautiful Day Good Marning me People

ohhhh the brightness of the day. Time to rise and shine its a brand now day.